måndag 28 september 2009

Vi kör ett alfabet

Andhål: Glava
Bil: Ja, äntligen. En gubbig men funktionell.
Citat: "Frihet i smått, enighet i stort och kärlek i allt"
Dröm: Att uppnå harmoni för alla inblandade.
Egenhet: Klok.
Film: Varken bio eller tv i Glava. Men jag gillar.
Gravsten: Dansa gärna på min grav.
Horoskop: Stämmer alltid på mig. Och på alla andra med.
Idol: Pappa. Även om han driver mig till vansinne ibland.
Jobbdröm: Kanske har jag fångat det nu?
Kläder: Fem personer på tre smala garderober. Min relation till kläder är ansträngd nu.
Läser: Allt. Deckare, utvärderingar, tidningar, klassiker. Just nu alltså.
Musik: Spotify!
Nyttig: I tanken.
Organisation: Amnesty om jag får välja.
Produkter: Idag köpte jag en häftpistol+limpisol. Det ska bli kul!
Queen: Om jag känner mig som familjens drottning? You bet!
Reser: Helst så lite som möjligt.
Stilikon: Vår drygt 90-åriga granne är grymt snygg. Hundtandsmönstdad dräkt. Sån vill jag bli!
Tidning: Ja, just nu flera men inte tillräckligt många. Måste nog fixa Arvika Nyheter.
Undviker: Ett visst läckande tak.
Vill: Vansinnigt mycket!
www: www.bokus.com
Xtrvaganza: kusmi, choklad och parfymer.
Yttrar: mig gärna
Zoo: Nja. Skulle vara Mariebergsskogen då.
Årstid: Alla årstiderna. Det är växlingarna som gör att man känner livet i sig!
Äter: Lite för mycket och lite för onyttigt just nu.
Önskar: Att resterande bitar faller på plats och att Alvars inskolning på dagis imorgon går som smort.

Inga kommentarer: