lördag 19 september 2009

Om jag kunde länka till Spotify så skulle jag göra det

"Beethovens femma"
Text: Anders Widmark

Mina vackraste ord som jag skrivit
har jag bundit ihop till en krans
Jag tar ingenting längre för givet
jag är fri från all slags balans

Jag är rädd för den tomhet jag känner
för de timmar som bara dör ut
Jag vet ju att kärleken väntar
jag hoppas du kommer till slut

Minnena är mitt stora dilemma
men aldrig så starka som nu
Jag ska minnas vår foxtrot till Beethovens femma
och hur sommaren gick mitt itu

Vad blir det av drömmar om våren
när allting nalkas igen
Jag tvekar i dörren och går sen
jag vänder nog om och går hem

Minnena är mitt stora dilemma
men aldrig så starka som nu
Jag ska minnas vår foxtrot till Beethovens femma
och hur sommaren gick mitt itu

Jag ska minnas vår foxtrot till Beethovens femma
och hur sommaren gick mitt itu

2 kommentarer:

TinTin sa...

Försökte hitta den på Spotify men hittade allt utom den, tror jag!
Tack för en ny musikbekantskap.

Sofia sa...

TT: Om du skriver in Beethovens femma så kommer den upp, men inte om du söker via Anders Widmark skumt nog. Testa igen, den är suverän!