söndag 19 april 2009

Säljer verkligen detta?

De måste väl ha gjort en undersökning om vad läsarna vill ha på omslaget? OK, vi snackar tanttidning med en målgrupp där jag inte ingår än på många år, men jag löste ju melodikrysset i helgen, så lite borde jag ha att säga till om i frågan, eller hur?

Det är verkligen dags att sova nu märker jag.

Update: Såg just att tidningen Ms mest lästa artikel på nätet är "Så slipper du gäddhänget".  Jag vägrar tro att min mamma, Ammi, Helena, Faster Gun, Gunilla, Barbro (nu skrattar jag högt vid blotta tanken av Barbro med denna tidning i sin hand) och alla andra härliga kvinnor i M-ålder som jag känner skulle finna detta intressant på något enda vis. Eller är det min bekantskapskrets som består av udda damer?

Update II: Ok, känner att jag måste förklara vad jag gjorde inne på tidningens hemsida för att jag ska kunna somna. Jag var ute och fiskade efter denna bok och då hamnade jag på tidningen M som lottar ut tio ex av just den boken. Och ja jag skickade in ett svar. I mammas namn såklart, man vill ju inte skämma ut sig om man skulle vinna. 

Update III: Erkänner. Jag läste artikeln om gäddhänget.

Update IV: Men detta omslag var väl nästan ännu värre? Vad håller de på med?
Update V: Godnatt!

1 kommentar:

malin2 sa...

Och jag har ingen aning om vad MAPPIE betyder...