tisdag 21 april 2009

Detta lyssnar jag på nu

Och ryser. Det var Anna som tipsade mig för länge sedan. 
Jag var ju rätt sen på Lars Winnerbäck. 
Eller rättare sagt, jag såg honom när han var en fjunig tonåring, 
i det lilla lilla tältet på campingen på Hultsfred. 
Och gillade. 
Sedan flyttade jag och tappade kollen. 
Men i somras tog jag tag i det hela och skaffade mig ordentlig 
Winnerbäck-koll med hjälp av bästa T. 
Denna sommar ska jag skaffa mig Miss Li-koll. 
Och det är här Anna kommer in i bilden igen. 
Jag älskar göterborgska. 
Älskar! 
Vet att Anna inte delar min passion, men ge mig en artist som sjunger på göteborska och jag köper det. 
Lyssna bara på hur hon uttalar bokstaven D. 
Ahhh. 
Jag tror att jag är kär i Miss Li.

4 kommentarer:

Birgitta sa...

Winnerbäck är en av mina favoriter oxå.

Sofia sa...

Birgitta: Visst är han bra?! Ska se om han spelar någonstans i sommar så man kan se honom live.

Becka sa...

Allra käraste syster sjöng just denna tillsammans med Levi (synnöves lillebror) på vårt brölopp!!! UNDERBART!

Sofia sa...

Becka: Men Å så fint!