fredag 17 april 2009

Du har ett missat samtal

Vad gör ni om ni hittar ett missat samtal från ett nummer ni inte har inprogrammerat i mobilen? Jag gör exakt ingenting. Tänker att de får ringa igen om det var något viktigt. I synnerhet på den här kontinenten, där folk mest verkar ta upp luren och slå lite på måfå. Jag lovar att minst hälften av alla samtal till vår hemtelefon är felringningar. Och kanske 25% av samtalen till mobilen.

I alla fall. Igår ringde vi till en av Camilos klasskompisars mamma. Kanske vid 19-tiden. För att fråga henne om barnen kunde leka idag. Hon svarade inte. Jag sa till Camilo att hon sälert skulle ringa upp när hon såg sitt missade samtal. Det gjorde hon. 01.45. NOLLETTFÖRTIOFEM! Gör man så? Nu kunde ju inte hon veta att jag har svårt att sova, och faktiskt var vaken. Jag blev livrädd och trode att det hänt något såklart. Om man hittar ett okänt nummer på mobilen mitt i natten, väntar man inte då till dagen efter i alla fall? Jag menar man ser ju att samtalet kom in för flera timmar sedan. 

Godmorgon!
Update: För er som är lite mer insatta kan jag meddela att det var Fendilibanesen
Update II: Bara för att jag har så sur inställning till alla felringare, och normalt inte får ett enda vettigt samtal såhär dags på morgonen så missade jag ett viktigt samtal från pappas försäkringsbolag. Som tur var så har de en stjärn-handläggare som mailade, och gav mig en andra chans ;)

3 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

ASG!!!!! Jag som precis skrivit om stolkastanade sydamerikaner garvar lite till!!!

Sofia sa...

Svensk chekchouka: Jag läste det, men jag kan inte kommentera på din blogg :( Måste man be om tillstånd för det? Älskar det där med kollegan som resonerar med kackerlackorna, skratatde så jag grät. Kram

Svensk chekchouka sa...

NEJMEN VARFÔR KAN DU INTE DET????? KONSTIGT.