måndag 6 april 2009

Dagens

Stressar som en skållad råtta. Följde med pappa på skiktröntgen av nacken imorse, sedan gick både han och jag på välbehövlig fotvård. Hem till lunch, och då börjas det. 

*En vattenledning i trädgården spricker så vi måste strypa vattnet till trädgården + halva huset, däribland köket. Fixa rörmokare. 

*Ringer resebyrån. Av någon oförklarlig anledning har de bara skrivit ut min biljett, och inte Alvars, så plötsligt står han utan biljett. Planet är fullt och hon får exakt en halvtimme på sig att fixa det annars hotar jag med att ringa hennes chef. 

*Ringer chauffören på Rs jobb, som är den som, enligt överenskommelse, ska hjälpa till och köra pappa till hans rehabilitering när jag är borta och när vår vän (heltidsarbetande trebarnspappa) läkaren inte kan. "Nä, oj, jag bestämde mig för att ta resten av veckan ledigt". Hur det ska lösa sig vet jag inte. Än.

*Datorn strular och hotar enligt initierad vän med HD-krash om jag inte deletar snabbt, så nu drar jag till en affär och köper 15 dvd-r samt lite annat back up-jox. 

*Om 90 min har pappa rehabilitering, och jag ska faktiskt själv träffa hans ryggläkare då för att se om jag kan få en remiss till hans rehab med, för nu har jag som ischias-värk fast i armarna samt grymt ont i nacke och rygg. Antas att det stavas stress och inte artros i mitt fall, men det kan vara bra med expertutlåtande ändå.

*Vad mer kan denna spännande dag ha att bjuda på?

Inga kommentarer: