torsdag 30 april 2009

Dagen såhär långt

*Vaknade innan ottan
*Bakade en kardemummakaka till dagis eftersom det är dagisfröknarnas dag
*Se inlägget nedan för vidare info om kakan
*trampade på en glasbit
*körde barn
*körde morfar till terapi
*körde mig själv till tandläkaren
*lagade tänder i vänster överkäke och höger nederkäke (grymt opraktiskt)
*roddade om upphämtning av Alvar som slutade tidigare pga firadet av fröken
*kunde varken prata, skölja eller svälja pga dubbel bedövning, det tog enochenhalvtimme.
*vrålåkte till terapin för att hämta pappa
*och vrålåkte till skolan som hade early dismissal klockan 12 (just då borrades det fortfarande friskt i min mun. Jag kom 30 min försent)
*åkte hem och konstaterade att jag inte kunde äta lunch
*fick mens
*alla telefoner samt skype ringde på en gång
*alla barnen ville något
*morfar ville något
*men jag valde att prata med den übertrevliga handläggaren från pappas försäkringsbolag i Köpenhamn som kom med lugnande ord och lugnande besked
*det ringde på dörren och Nils blev upphämtad av kompis
*ja, resten ska jag bespara er, men nu har alla, inklusive jag som fick soppa, ätit och nu laddar vi inför eftermiddagens dunder-hej-vi-gifter-oss-och-firar-jordens-överlevnad-kalas, nehej det var visst bara ett vanligt sexårskalas (fendilibanesens son). 
Eftersom jag inte har en bild på vare sig tandläkaren, försäkringshandläggaren eller svettringarna under mina armar, så får ni nöja er med bilder på inbjudan till dagens kalas. Det kanske inte framgår, men det är specialupptryckta designade saker med alla inbjudna barns namn tryckt (jag frågade och hon har bjudit 150 barn, vill inte tänka på hur många som kommer) och baksidan är som en magnet och en klämma så man kan ha den på kylen och sätta lappar i antar jag.

3 kommentarer:

Larssons sa...

pust sen orkar jag inte säga mer

Svensk chekchouka sa...

SUPERWOMAN!

Sofia sa...

Larssons: ... och det fortsatte...
Svensk chekchouka: Mer som ett nervvrak känns det som, men idag är det lugnt.