söndag 12 april 2009

Annie Lindgren

Jag har en så begåvad vän. Annie Lindgren heter hon och är en av de varmaste och mest okonstlade livsnjutare jag träffat. Hon lagar ljuvlig mat, hon har en trevlig man, hon bor i ett Villa Villerkullahus som hon inrett så skönt att man aldrig vill gå hem, och hon är en mycket duktig keramiker. Bilderna nedan visar den del av hennes produktion som bland annat kan köpas på Värmlands Museum och Arvika Konsthantverk, men hon gör även coola saker som brinnande speglar omgivna av döskallar. 





4 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

oj vad fint/snyggt/vackert!!!!!

Solrosfrö sa...

Jag har vänt och vritt på det svrta fatet och kakfatet... många gånger!:-)

Frk M sa...

Åhh, det blekgröna kakfatet stod det Frk M på!

Sofia sa...

Alla: ja visst är det superfina saker! Jag har sån tur som känner henne och fåt göra lite specialbeställningar också. Så mitt morgonkaffe i Glava dricks ur en mugg av henne, något hon i vanliga fall inte tillverkar. När ni kommer och fikar hos oss i sommar ska ni få kakor på det fina kakfatet.