lördag 4 april 2009

Jag har sagt det förr

och jag säger det igen: P1! Tänk vad man lär sig. Idag blev jag nästan religiös när jag lyssnade på Helgsmål som var oerhört intressant. Bland annat talade en man vid namn Emmanuel Ezra från Arvika, minsann. Jag hörde sedan en lång intervju, i programmet Tendens, med åttabarnsfadern Lars H Gustafsson och kände mig genast lite lugnare i moderskapet. Vilken klok man det är!  Sedan hörde jag ett skrämmande program om Sverigedemokraterna i lokalpolitiken, en väckarklocka för mig som tenderar att glömma sådant skräp till förmån för en fullständigt orealistisk glorifiering av Sverige. Allt är inte bättre hemma. Usch. 

Sedan lyssnade jag på ett naturprogram, det borde ha varit Naturmorgon, där det pratades om den ovanliga svampen bombmurklan. Efter att ha hört beskrivningen av svampen:  "Bombmurklan kan beskrivas som en rynkig mörkbrun dallrande vattenfylld sammetsklump med en krater med en slät spegel inuti." samt reporterns konstaterande att den ser ut som en komocka, kunde jag inte hejda min nyfikenhet, utan blev tvungen att googla.

Och, ja. Den är ätlig. Om man förväller den väl. Sugen, någon?

Update: Alvars kommentar när han fick se bilden: Oj! Bajs!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Idag har jag en bra dag och kan välvilligt skriva att det ser ut som en misslyckad kladdkaka;)

TinTin sa...

Hörde också det där programmet om SD. Skulle vara ett bra diskussionsämne på AFF, ifall jag kunde svara på inlägg. *morr*
Missade dock 8-barnsfadern.
Lyssnade på Skolministeriet om "Salut - skolan som ger en andra chans". Blev litet skrämd. OCh glad att jag inte bor här jämt.