måndag 20 april 2009

Curlingdottern anmäler sig.

Pappa gick just ut på sin första promenad sedan 1/4. Två kvarter till bageriet tänker han gå. Håll tummarna att det går bra.

Update: Han fixade det! Det tog dubbelt så lång tid som normalt, men det gick. Tycker redan att han ser lite yngre och gladare ut. Frågade honom innan han gick om han tycker att yrseln lugnat sig, men då svarade han att han tror att han är lika yr som dag 1, men att han har vant sig vid känslan. Ledsamt. 

Update II: Menvaff... Han hade inte gått två kvarter till bageriet, utan tre kvarter till affären. Han ljög för mig! För att han visste att jag aldrig skulle släppt iväg honom ensam ända till affären. Bageriet ligger på rätt sida om den sjukt trafikerade gatan. Affären gör det inte. Jag har en sjuåring och en sjuttiosjuåring, och förmaningarna, restriktionerna och reglerna  är ungefär desamma. Och lögnerna tillbaka för att luras och kringgå regelverket likaså.

4 kommentarer:

Larssons sa...

jag måste ändå ge morfar lite credit för att han kunde lura dig så.

Sofia sa...

Larssons: Ja, jag anade inte ett skvatt. Tror det var ett viktigt styrkeprov för honom.

malin2 sa...

Vilken morfar.

Sofia sa...

Malin2: Ja trygg som en klippa och bångstyrig som ett trotsbarn på en och samma gång :)