måndag 11 maj 2009

Jag kom över en låda tepåsar från Twinings på flygplatsen i Buenos Aires. Då jag har slut på mitt te från Sverige, och allt som finns att köpa i affären inte är värt att slösa kokt vatten på, så blev jag glad. Men den glädjen varade inte så länge. Jag brukar i Sverige köpa det som på Indiska kallas för Chai. Detta utgavs för att vara en nyhet inom den kategorin, men det smakar bara vass pepparkaka. Nu är sista påsen förbrukad och jag är benägen att ta tillbaka de hårda ord jag just skrev. Precis lagom tills det ruggiga vädret kommer så har jag slut på te. Men å andra sidan är det bara tre veckor kvar tills jag kan stövla in på Hemköp, Konsum, ICA eller vad det nu blir för ställe jag hamnar på först, och plocka åt mig den blå lådan med Lady Grey. Ljuva tanke!

Inga kommentarer: