fredag 15 maj 2009

Det var den femtonde maj


Minns ni Carolas låt om den fjortonde maj? I sista versen har det hänt så mycket så att det har blivit den femtonde maj, och därför gillade jag den extra mycket. För den femtonde maj, det betyder snart sommarlov, våren är här på riktigt och man får tårta och paket. Japp, så är det. Som enda barnet till separerade föräldrar så använde vi namnsdagarna till att fira också. Annars så blev de så sällan tårta hos oss. 

Här sammanfaller min namnsdag med Paraguays självständighetsdag, samt med Mors dag. Jag har fått pussar, teckningar och pengar (!) av mina barn. "Så att du kan köpa dig något fint mamma" säger Camilo. Han har skrivit Yuar the best på sin teckning, och Nils har gjort ett namnsdagskort:

Simpatica (sympatisk)
Organizada (organiserad och här börjar man ju misstänka något fuffens...)
Fantastica (fantastisk)
Increible (otrolig)
Amable (vänlig)

Grattis alla som heter Sofia idag!

3 kommentarer:

Larssons sa...

Grattis till dig och mig och alla andra kloka Sofior.

Jag har firat dagen med storstadning av nedervåningen. Nu kopplar jag av med Nespressokaffe och dammsugare(den ätbara varianten:)

kram

eastcoastmom sa...

Grattis till dig, och mig! Som heter Sophia i andranamn. Hade totalt glömt att det är min namnsdag idag, på Sonens födelsedag.

Sofia sa...

Larssons och eastcoastmom: ja grattis till oss, och grattis även till sonen på födelsedagen!