söndag 31 maj 2009

8 år

och långt mer teknisk än mamma. 

Vill se en fotbollsmatch på tv. Men apparaten är turkos, och ger inte ett endaste livstecken ifrån sig. Så jag får ringa till Nils, som befinner sig på själva fotbollsmatchen live, för att fråga hur man får ordning på tv:n. Jag verkligen hatar alla dessa olika kontroller och boxar som man måste ha att göra med nu för tiden om man mot all förmodan skulle vilja titta på tv. Och nu låter jag som en pigg 80-åring, men så är det. 

Givetvis visste Nils vad det var för fel. För det första hade han pinsamt nog rätt i att batterierna till den ena kontrollen satt på fel håll (alltså, jag kan sätta in batterier åt rätt håll, men oftast är det några små fingrar där och pillar ur och sätter i som det passar de små fingrarna. Jag hade bara inte tänkt på att kolla det.) Sedan skulle jag trycka 03 med den kontrollen, och på så sätt skulle jag kunna flippa in rätt kanal med den andra kontrollen.

Icke. Det går att trycka 0 med 03-kontrollen, men siffran 3 funkar inte. Och varför ska jag behöva trycka kanal 03 för att kunna titta på kanal 20? Sa jag att jag hatar? Det stämmer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är roligare än Martina Haag. Mycket roligare. Så det så.

Sofia sa...

Sanktakatarina: Men jag har ingen unge som heter Dino. Så det så.