fredag 6 februari 2009

Feng och släng

Barnens lekrum är ett kaos. Sedan evigheter tillbaka. Ja, ända sedan en viss person tyckte att förvaringsmöbeln jag fått offert på från en snickare var för dyr, men inte själv kom upp med något bättre eller något alternativ alls, så har det varit kaos. Men nu så. 
Jag målade en fondvägg i blått och så har vi planeter som ska upp där, men det har inte heller blivit av. Tills nu. Detta är alltså före-bilder, och jag hoppas komma tillbaka med lite efter-bilder snart.
För ganska länge sedan köpte jag en möbel som stått i ett apotek. Det såg ut som en sopa, och jag betalade några hundralappar för den. Sedan slipade och målade jag vit, och vips så blev det mycket finare. Tanken var också att den skulle bli tapetserad inuti, men där tog det stopp, och möbeln fylldes till bristningsgränsen med skräp. Tills nu.

4 kommentarer:

Larssons sa...

Vilket vackert skap. Det hade passat perfekt i var Sverigekok.
Jag ser fram mot efter-bilderna, du har bra smak och ett sinne for inredning.

Sofia sa...

Men guldstjärna till dig som lyckades plocka upp något positivt ur de där hemska röriga bilderna :) Vi får se hur det slutar, imorgon ska det vara klart är det tänkt *gulp*

malin2 sa...

Det är ju det skåpet du pratat om. Jättesnyggt!
Det blir bra när det blir klart. Du har ju visioner.

Sofia sa...

Hoppas det. Imorgon kommer efterbilderna *vilken cliffhanger* ;)