lördag 28 februari 2009

Alla lördagar börjar bra

Morfar går upp i ottan och steker pannkakor. Det är lika sant och säkert som lördagsgodis. Ibland ballar vi ur helt och har Nutella på pannkakorna. Det var min favorit när jag var liten, jag minns de små vita plastaskarna med den lilla spateln och hur vi slickade ur paketen till sista droppe. Drömmen var en hel burk med Nutella, men det fick jag aldrig. Idag kombinerades Nutellan med hallon, och det var tydligen så gott att det ska införlivas som tradition. Själv är jag uppvuxen på pannkaka med keso och hallonsylt. Vår präktiga dagmamma lurade i oss det, och jag var nog en bra bit över 10 innan jag fattade att det där vita som andra har i sina pannkakor är glass eller grädde. Det tycker jag själv är äckligt, mina pannkakor ska ha keso och hallonsylt, usch nu vill jag hem till kesolandia. Nils och pappan är på golfbanan, deras nya helgnöje. Och jag provbakar inför kalaset vi ska ha på fredag. Camilo tittar på TV. Upp och ned. 

2 kommentarer:

Cissi sa...

min dröm var också en stor burk nutella men den uppfylldes först när jag flyttade hit ;) kommer också ihåg de små plasburkarna och hur mycket jag njöt av att äta det.
pannkaka med keso och hallonsylt har min kompis introducerat för mig för ett år sen eller så. det är ju så gott!!

Sofia sa...

Cissi: ja du är väl i Nutellans förlovade land. Säg inte att du också har nutella och strössel på mackorna?! ;)