tisdag 13 oktober 2009

Varför fotar jag inte längre?

Vet inte om någon tänkt på att det inte är så mycket bilder tagna av mig härinne längre. Det har i alla fall med en teknisk härdsmälta att göra. Min hårddisk på datorn är full. Igen. Jag hittar inget bra sätt att hantera min digitala massa. Så när mitt minneskort i kameran är fullt, och fler bilder inte ryms på datorn, så löser jag set på mitt eget kortsiktiga vis: jag investerar i ett nytt minneskort. Nu har jag fyra. Som är fulla. Med bilder från halva sommaren och framåt. ca 3000 bilder. Som jag inte kan tanka ner. Och fler kort kan jag inte ta. Såhär kan vi inte ha det. Ska det bli dagens projekt, kanske?

3 kommentarer:

Maria sa...

Investera i en extern hårddisk.

Sofia sa...

Maria: Jag har två redan. Men det funkar inte att synka dem, jag måste nog ta proffshjälp.

malin2 sa...

Vad jag gör här, mer för att ha en extra backup (har redan extern hårddisk) är att ta mina minneskort till fotobutiken där de sätter fotona på en diskett. Smidigt! Oftast kan man även få fotona indexprintade också.