tisdag 13 oktober 2009

Julklappstips

Om man känner en ung person som man ska ge en julklapp, skulle jag slå ett slag för denna bok som just har kommit ut och finns att klicka hem här eller där. Den lanseras som en ungdomsbok, så det är inget för mina barn än, men Åsa Lind, som skrivit vår favorit Sandvargen, är en underbar och smart berättare och jag vågar rekommendera den utan att ens ha bläddrat i den. Den beskrivs som en blandning mellan Sofies värld och Tordyveln flyger i skymningen. Bara en sån sak.

2 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Jag dras med i julhybrisen och beställer den här till lillasyster ;-) Jag tror att den kommer passa henne perfekt! Tack för tipset.

Sofia sa...

Fröet: Jag tror inte att du kommer ångra dig, jag har ställt mig i kö på bibblan för att låna den till mig själv :)