onsdag 14 oktober 2009

Dagens

Idag har jag ägnat förmiddagen åt att fullständigt lacka ur på Landstinget och hela den svenska vårdapparaten. Man måste vara frisk (så att man orkar bråka) och helst miljonär eller i alla fall arbetslös så att man har hela dagen på sig att sitta i telefonköer, ringa gång på gång till de avdelningar som inte har ett kösystem på telefonerna, och tålamod med de läkare eller avdelningar som uppger fel tider på hemsidan så att man missar telefontiden av den anledningen.

Eftermiddagen har jag ägnat åt att leta efter försvunna saker. Jag har ett ganska rörigt hem i andras ögon, men det betyder att det är rörigt för mig. Jag slarvar ytterst sällan bort något och har bra koll på var mina saker är. När R, som är ordningsfascist, var här for han runt som en yr höna och "ordnade" sådant som han tyckte fanns på fel ställe. Med resultat att jag nu letar febrilt efter en massa saker som bytt plats. Och när man frågar honom var han har lagt det vadderade kuvertet som är 15x15 cm stort och har en Nordea-logga och innehåller den lilla sladden till min bankdosa så att jag ska kunna använda min e-legitimation, så har han såklart ingen aaaaaaaaaning om vad man pratar om. Fan. Vilken sjuk dag det har varit.

Inga kommentarer: