tisdag 13 oktober 2009

Pryl från förr

Detta spelet kom upp när jag diskuterade med en vän som sökte just ett Super Master Mind från 1975. Jag hade inte sänt spelet en tanke sedan jag var kanske 10 år, så när hon länkade så kom en massa minnen upp. Jag spelade en hel del master mind när jag var liten, just detta spel hon länkade till med det stiliga paret på asken och allt, och jag kan tänka mig minst två grabbar som snabbt skulle bli beroende. Oddsen på att det fortfarande ligger i någon av mammas lådor... ja, vi lär nog sitta här och spela innan helgen är över om jag uttrycker mig så. Och det lär ju vara komplett med tanke på hur lillgammal och ordningsam jag var.

7 kommentarer:

Moonbeam sa...

Haha vad roligt! Precis ett sånt hade/har vi också! Spelade jämt i båten under regniga dagar :)

Sofia sa...

Moonbeam: Ja men visst var det kul! Akta dig för att googla, set finns massa on line-spel som jag fastnat i nu halva kvällen.

cecilia sa...

oh, älskar Mastermind!! Spelade det i stugan nör vi åkte skidor förra julen, hade långa turneringar, safe to say att svenskarna låg i toppen:)

Larssons sa...

Precis sådant hade vi med! Tror att det finns kvar hos min föräldrar, måste dit och snoka

Cecilia Hunnershage Sandgren sa...

Även vi hade ett sådant..med det härliga paret på framsidan och allt. Tror det var syrrans så det finns säkert hemma hos henne någonstans.

Sofia sa...

Cecilia: :) Eftersom alla verkar ha vuxit upp med spelet kanske det inte var så konstigt
Larssons och Ciccan: Alla tar med sig sin ask nästa gång vi ses, ok?!

JaCal sa...

Åååååh! Nostalgi! Vi hade inget - men vi hade på Fritids och jag spelade det jämt!