söndag 8 mars 2009

Speciell

Vet du mamma? sa Camilo en dag. Jag har kommit på att alla människor har något som gör att de är speciella. Och detta är det som gör mig speciell!

Två vertikala ärr i pannan, förvärvade med ett års mellanrum under lek i lägenheten vid havet i Barranco, Lima. Det första syddes med sex stygn om jag inte minns fel, det andra med fjorton i lager på lager för att det var runt som ett hål. Båda arbetena utfördes av plastikkirurg Aguila, och det är väl enda och förhoppningsvis sista gången vi haft en familje-plastikkirurg. Vid det andra såret virades lille Camilo in i ett lakan och jag sjöng Tula hem och tula vall så många gånger att kirurgen nästan somnade. 

Det var i alla fall Camilo själv som bad att vi skulle fota ärren. Han har sett att de blir mindre och blekare i takt med att han växer.

Men du, älskade unge. Jag vet en hel massa andra saker som gör dig väldigt speciell!

2 kommentarer:

Lillie plein damour sa...

Du är sâ gullig Sofia sâ jag fâr târar i ögonen. Du är speciell, vet du det?
Kram J

Sofia sa...

L.p.d.: Tack söta. Du är speciell du, vilken tur att vi hittat varandra! Kram