lördag 7 mars 2009

Själva kalaset då

Här sitter den delen av mammorna och fikar som inte dumpade av barnen och gick till gymmet under tiden...
Här en av de få lekar vi kunde genomföra mitt i kaoset: kasta skor i resväska. Det tyckte de var kul i alla fall. 
Och här spelas det fotboll.

Samling kring tårtan och jamåhanleva på lite olika språk.

Tycker inte att de ser så vansinnigt många ut nu när jag tittar på bilderna, men jag missade att fota klätterställningen där alla flickorna hängde, samt småbarnen som körde fotbollsmatch i garaget... Det viktigaste är i alal fall att Nils känner sig nöjd och det gör han, även om han sa "tack mamma, det var jätteroligt men det var några som inte skötte sig eller hur?!"

2 kommentarer:

MrsW sa...

Ja jösses!! Vilken fest!
Lite så blir det här också, när jag räknade efter på sonens kalas hade vi varit 75 pers! (Barn, syskon, mammor, pappor, amohr etc).
Men, det märks liksom inte riktigt, man är ju ute och de leker - här gick det bra, fast jag tror när de blir äldre så kommer antalet begränsas rätt rejält...

Du hade gjort det så fint dock, vilket jobb! Toppenmamma!

Sofia sa...

MrsW: Om man inte hade trädgården skulle det ju inte gå. Jag är inte lika orolig för sexårskalaset som kommer nästa månad, men 50+ åtta.nioåringar var bara... för jobbigt. Tack, du är en toppenmamma du med! Kram