måndag 9 mars 2009

En kaka är ingen kaka

Tycker att det är så kul när barnen är så stora att deras humor utvecklas och man får interna skämt i familjen. Ett som vi kör med mycket härhemma är Dos! och det har följande ursprung:

Alla barnen är hos barnläkaren på kontroll, och Alvar är sist på tur. När man är klar hos doktorn får man inte ett klistermärke som jag fick i Sverige när jag var liten, utan man får en kaka. Alvar skötte sig, och doktorn plockar fram en kaka. Alvar tittar på doktorn, tar emot kakan men säger inte flaska.

Mamman: Alvar, vad säger man till doktorn när man får en kaka?

Alvar: Dos! (Två!) och sträcker fram handen för att få en kaka till. 

3 kommentarer:

Moonbeam sa...

*ler* vad sött! Påminner om Daniela när hon var två år.
Min syster försökte "uppfostra" henne genom att säga "vad säger man när man har ätit färdigt?" "kan jag få en macka till?" svarade hon då :o)

Unknown sa...

hi hi hi.

Sofia sa...

Moonbeam: Ja, jag antar att det är ren och skär barn-logik. Gulligt!
Dosiss: :)