lördag 7 mars 2009

GRATTIS NILS 8 ÅR!

Du lilla stora fantastiska människa! Min första bebis. Min äldsta son. Hur kan åtta år rusa förbi så snabbt? Jag brukar bli nostalgisk på barnens födelsedagar, och just idag, då Ronalth tog med sig barnen på bio och jag fick några timmar för mig själv, har jag tänkt massor på hur det var då han blev till. Vilken turbulent tid det var, vilken fantastisk graviditet det var, så stark och modig jag var och vilka enormt tighta band jag knöt till det barn som låg i magen - det var jag och barnet mot världen. Så kom han då ut, efter en djävulsk och lång förlossning, och jag minns att jag inte ens ville veta vad det var för kön på barnet, bara känna barnet i min famn och andas en stund tillsammans, det var allt jag ville. 


Om det var rörigt igår har det varit lugnare och mysigare idag på själva födelsedagen. Tårta och skönsång på sängkanten, våfflor till frukost, paketöppning och lek med nya leksaker, golfträning med pappa, Ammi och Bengt, bad i poolen med bröderna bus och hans favoritmat tacos till lunch. Nu bio med pappa och på vägen hem hämtar de upp Pizza Hut och så blir det mys i soffan. Grattis på födelsedagen älskade stora lilla unge!

3 kommentarer:

Moonbeam sa...

Åh! Grattis på födelsedagen till Nils!

malin2 sa...

Grattis till Nils och till mamma Sofia!!!

Sofia sa...

Moonbeam: Tack!
Malin2: Tack till dig med!