onsdag 25 mars 2009

Hittade en annan gammal goding från Arvika

Apropå oflexibla människor som bara följer reglerna och inte kan tänka själva.

Juli 2006. Vi ska äta lunch på ett relativt nytt och trendigt fik. Betäller en dagens lasagne till mig och en till barnen. Det ingår dryck och kaffe för 75 kr.  

Jag: Jo, skulle jag kunna få byta två kaffe mot en latte? 
Hon: Nej, det har vi inte. (3 meter stor kaffemaskin bakom sig) 
Jag: Vadå "har inte"? 
Hon: Nej, till dagens ingår bara kaffe. 
Jag: Jo, jag förstår det, men eftersom barnen inte dricker kaffe så kanske jag skulle kunna få byta TVÅ kaffe mot EN Latte? 
Hon: Nej, det går inte. 
Jag: Så synd, det var lite konstigt... 
Hon (surt): Ja, vi har bestämt det för annars kanske det sprids ett rykte på stan och då vill alla byta sin kaffe och då... 
Jag: Ja, men nu kanske det sprids ett rykte på stan (vi snackar Arvika, inte New York) att ni är oflexibla och ogästvänliga! 
Hon: Nej, men vi kan faktiskt inte bla bla bla bla 
Jag: Du, jag vill inte ha ditt kaffe, ge mig bara maten så är det bra så. 

Är det jag som varit utomlands för länge?

4 kommentarer:

Lillie plein damour sa...

Jag vâgar inte ens svara. Kram J

Svensk chekchouka sa...

asg. jag hoppas verkligen inte att du kom dragandes med ett körkort UTAN personnummer när du skulle visa leg pâ Visakortet ocksâ!!! hallâ där, det finns ju gränser liksom...

malin2 sa...

hahaha är du säker på att Arvika inte har en dold kamera???

Sofia sa...

Alla: ni är hjärtans välkomna på studiebesök i sommar ;)