torsdag 29 januari 2009

The Boss

Min chef är supercool. 23 år gammal, inget är omöjligt, vi kan rädda världen bara vi jobbar 24/7. Hon är modig, smart som få och duktig att prata. Hon har en aldrig sinande energi. Och hon har, som många "medelklass-Latinos" haft möjligheten att studera ett antal år i USA, vilket märks ordentligt. Dels i hennes sätt att tänka, men också i detaljer som att varannan mening som kommer ur hennes mun är på engelska, och hon gör det helt utan att märka det själv. 

Nackdelarna då? Hon jämför mig minst en gång varje dag med sin mamma. Min äldsta kollega är 25 år. Alla är singlar och ljusår från familj och barn. Jag känner mig för första gången som en riktig Tant. Och hon Slutar Aldrig Jobba. Igår onsdag undrade hon varför jag inte läst rapporten som cirkulerades på mailen under tisdagkvällen. Jag kollade exakt tid för det mailet, och det anlände 21.39. Och hon undrade varför jag inte läst dokumentet. Jag såg faktiskt mailet och jag svarade på det. Såhär skrev jag:

Dear C,
Please relax, watch a movie, eat something and go to bed!
I see you tomorrow
S.

Inga kommentarer: