onsdag 21 januari 2009

Tillåt mig småle

Läser i dagens DN att Maria Leissner inte skall kandidera till EU-parlamentet. Helt OK, hon får göra precis vad hon vill med sitt liv, även om jag undrar varför hon kandiderade i provvalet om hon inte ville ställa upp, men att använda som ursäkt att hon trivs med sitt nuvarande jobb känns lite... skrattretande faktiskt. Ambassadör på UD heter alla som en gång varit ambassadörer, men som kommit hem och inte fått någon vidare placering. Av Någon Anledning. Det finns en hel del med den titeln som inte gör många knop, antingen i väntan på ny placering, eller också i väntan på pensionen. (Säkert kan en del av dem ha fått intressanta arbetsuppgifter, låt oss hoppas att Leissner är en av dem.)

 "Jag är inte redo att återigen bli en offentlig person. Dessutom trivs jag mycket bra med mitt arbete som ambassadör på utrikesdepartementet"

Inga kommentarer: