tisdag 27 januari 2009

Tänk jag drömde inatt

en såndär jätteverklig dröm som känns helt på riktigt, att jag fick nobelpriset i litteratur. Jag var hemskt glad, men också lätt nervös att någon skulle komma på att jag faktiskt inte skrivit en bok! Jag fick en massa uppmärksamhet såklart, överallt var det bara en massa gubbar som alla ville vara vid min sida. Och jag var orolig för att jag skulle hamna i tidningen innan jag hunnit berätta för mamma, pappa och övriga vänner och släktingar. Ganska trevlig känsla var det ändå i drömmen, inte alls obehagligt. 

Berättade för pappa vid frukosten och han började genast yra om hur många miljoner det skulle bli på kontot, och det slog mig att jag inte ens haft den aspekten med i drömmen. Bara den behagliga känslan av att bli uppmärksammad på ett positivt sätt. Någon Freud som vill ge sig i kast med detta? ;)

Inga kommentarer: