torsdag 29 januari 2009

Äntligen lite kultur i Asunción tänkte jag

när jag såg att det skulle invigas ett nytt museum. Det finns mycket musik här, en del teater, dans och så, men museer kan de inte skryta med, paraguayanerna. 

Jag vill inte vara gnällig, men jag erkänner att jag blev lätt besviken när jag insåg att det var ett fotbollsmuseum som skulle invigas. CONMEBOLs huvudkontor ligger här, och för alla som tänker conmed-vad? (och som inte orkar klicka på länken) kan jag meddela att det är sydamerikas fotbollsförbund. Som UEFA, fast här. Sex miljoner us-dollar har det kostat, museet. Och jag ska inte dissa det innan jag varit där med barnen och spanat in. 1.500 kvadratmeter fotboll i två plan. Det kan bli bra. I synnerhet som man ibland får känslan av att fotboll är den enda positiva kraften på den här kontinenten.

Inga kommentarer: