lördag 14 november 2009

Nattsudd


Kan inte sova. Kan inte sluta tänka på badrummet. Snickarna, besiktningsmannen samt den förre ägaren tyckte inte att det där med badkar var någon bra idé, så den tanken var bara att glömma. Väggen restes innan jag hann säga syllpapp, och så var det bra med det. Men skam den som ger sig.

Jag älskar att bada. Barnen älskar att bada. Pappa badar. Varför skulle vi inte ha ett badkar? När det nu är det enda jag stört mig på att vi inte har här? Så jag gav mit ut i det kalla badrummet och mätte mitt i natten, det vill säga nyss. Detta emaljbadkar från Svedbergs är bara 130 cm långt. Utrymmet i badrummet är ca 140 cm. Dörröppningen är mer än 60cm, så det skulle gå att få in badkaret genom dörren. Frågan är om det finns vinkel nog att fälla badkaret från stående till liggande.

Ska jag stå på mig?

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jaaaaaaaa

Om bara djupet på badkaret är ordentligt så du kan få vattenet i brösthöjd i alla fall.

Sofia sa...

Johanna: Det är djupt som ett normalt kar, bara kortare. Tjohooo!