fredag 13 november 2009

Badrummet igen



Då jag tänker mer i estetiskt/praktiska termer så funderar jag mer på inredning än på själva bygget. Vi har inget underskåp under handfatet. Detta från IKEA kanske inte är det snyggaste man sett, men det skulle funka tänker jag. Det enda kruxet är att det är rätt brett så det blir väldigt trångt för toaletten, som står till höger om tvättstället. Vad tror ni om det? Mysigt eller irriterande?

Sedan funderar jag på att köpa ett skåp som detta med glasdörrar för att få plats med handdukar, mediciner, tvättmedel etc. Skulle det kunna funka? Bokhylla med glasdörrar är ett bra alternativ, då det inte finns plats för ett djupt skåp. Tankar?

5 kommentarer:

Anna sa...

Har oxå tittat på det handfatet på IKEA och det är helt ok men de har nya varianter som har smarta utdragslådor. är skåpet oxå IKEA? det var jättefint. anna uk

Anonym sa...

'Det beror på' säger jag. Argumentet är att det finns minimikrav på hur 'brett' en toastol behöver (relaterat till bredd av rumpa etc). Om det blir mindre än det rekommenderade (du ska säkert fråga vår ufo-vän arkitekten vad det rekommenderade bredden är) så är alltså mitt svar 'nej'. annars, ja.

Lox

Anonym sa...

Är inte skåpet djupare än 3dm räcker det med 1dm mellan stol och skåp

Sofia sa...

Anna: Japp, IKEA båda.
Lox: år mäta lite imorgon.
Anomym: Oj, blir det skillnad om skåpet är djupare? Har för mig att det var 40cm djupt, men jag kan minnas fel.

Anonym sa...

det har med hur mycket av handfatet + skåpet som sticker ut. Vi har 1 dm mellan vårt handfat och toalett, men då har vi inget skåp under samt att vårt handfat är runt (vilket tar mindre plats). Men å andra sidan rekommenderade vår rörmokare att placerar toaletten ett par cm högre än rekommenderat eftersom man får behagligare sittnivå. Sedan krävdes (i vårt fall) urtymme från toa till väggen eftersom vår toalett sitter nära en vägg (och det gjorde väl er också om jag mins rätt?).

Det är en hel vetenskap! :-)