fredag 13 november 2009

Badrummet

Tja, det ser ut som det gör. Vi har fått vägg, jag har hittat ett fönster som ska komma så fort färgen har torkat, och så har jag bestämt mig för att det blir vitt blankt 15x15 på väggarna och svart och vitt (schackrutigt rakt, inte diagonalt) matt 20x20 på golvet.

Har nästan bestämt mig för att sätta vitmålad panel i toa-delen, men jag lite osäker inför detta så jag tar gärna lite kommentarer på det. Varför panel? För att det inte ska kännas så kallt och för att det inte ska eka så mycket. Samt lite för att det är fint, lite för att det passar till husets stil, lite för att det ska gå lätt att sätta upp krokar och lite lite för att det blir billigare (den delen får jag bekosta själv då den inte var fuktskadad, men jag vill ju inte ha rosa kakel i halva badrummet).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det skulle vara fint! bara det inte får vatten på sig så fungerar det säkert bra. :-)

/Lox

Anonym sa...

hej grannen. Helt ok med panelen, men sätt några kakelbitar mellan handfat och spegel.

Sofia sa...

Lox: Ska utbilda barnen i att inte skvätta. Säkert.
Grannen: Usch, måste man det? Hur många då?

Arsouille Team sa...

Vâggpanel pâ halva väggen kommer alltid att vara en klassiker sâ det tycker jag att du kan satsa pâ. Som du själv skriver sâ kan du lätt sâtta upp krokar men även korgar o dyl. Varför inte sâtta upp smâ tavlor pâ kanten?