onsdag 25 november 2009

Avslutat kapitel

Nu har jag varit på min sista undersökning. Hos en av länets främsta bröstexperter. Inget daltande, utan fast handslag, stadig blick, tydliga förklaringar och sammanfattningar av alla tidigare undersökningar. Respekt. Ingen skräckinjagande barskhet. Inga språkförbistringar. Bara en kompetent människa.

Jag är frisk. Eller: jag har i alla fall ingen sjukdom i mina bröst. Kommer kallas på mammografi om ett halvår igen bara för att. Om det också är normalt, så blir det ingen mer undersökning.

Känner mig lättad såklart. Och uppmanar alla att vara uppmärksamma. Det kan rädda liv.

8 kommentarer:

Anna sa...

Härligt att läsa om en läkare som ger raka besked och verkligen härligt att allt såg bra ut!

TinTin sa...

Bra! Släpp nu! Jättestora kramar!

Svensk chekchouka sa...

pânyttfödelse, eller hur? Härligt gumman!!!!!!!!!!!!!!

Arsouille Team sa...

Jag visste inte att du var orolig för bröstcancer. Tack för tankeställaren, mâste nog gâ jag med, och underbart att höra att du mâr bra. Kram.

Anonym sa...

Skönt att läsa att du mår bra!
Malin2

Anonym sa...

Skönt!

Ha en underbar advent i värmlandsskogen. Kram!

//Lovisa

Unknown sa...

Vilken fin blogg du har! Är du intresserad av produktprover? Maila i sådana fall mig på ida.stahlnacke@jungrelations.com

/Ida

Sofia sa...

Alla: Tack!
Dosiss: Jag hittade en knöl.