lördag 14 november 2009

Bra dag

Har utflyktat med barnen. Varit på loppis i Värmskog och där fyndades det blandad kompott som vanligt. Jag hittade lite fler delar till min julservis, vilket betyder vilket porslin som helst som är vitt och har en grön rand på sig. Idag en skål och en sillkruka för 10kr/st. Det finns någon serie från Gefle, och någon från Rörstrand som har den rätta gröna, tror att det kan bli rätt fint i december faktiskt. 

Sedan var vi på Klässbols linneväveri för att spana in lite material till hallen och badrummet. Hittade det jag sökte, men får ta med den stora plånboken när det ska inhandlas. 

Efter det hamnade vi på Tinas Ting, som är en lada med underbara saker i. Där vill man både handla och umgås då Tina är en mycket trevlig kvinna och trebarnsmamma som är gift med en gammal kursare till mig, Andreas, som jag inte sett på säkert tio år. Det var roligt att se hur fint de hade det och att människor faktiskt tar tag i sina liv och satsar på det de drömmer om. Underbart! Dock var vi helt slitna när vi kom dit för vi hade missat den där detaljen med mat, så besöket blev kort och därifrån körde vi vidare till en nyöppnad Thai-take away i Arvika.

Hemma är det sprakande brasor och pyssel och julmusik som gäller. Dock har jag fått psykbryt på ett dragspel som C köpte på loppisen för en tia, det låter så mycker att vi snar lär få klagomål från grannarna. Är så mätt efter thaimaten att jag gärna skulle ha dött soffdöden om jag haft en soffa på den varma våningen och inte en trappa upp. Lägger mig nog på golvet en stund.

Inga kommentarer: