söndag 5 juli 2009

Vackraste fikat







Ibland blir man bjuden på en såndär fikastund som känns helt rätt. Som man själv vill ha det. Som man själv försöker ha det. Som man önskar att man skapat själv. Fika ska vara 50% för gommen, 50% för ögat. Och 100% för trevnaden. Så var det idag. Utanför Finspång. Halvvägs till Rejmyre glasbruk. Utanför den stora röda skolan. Det enda som var dumt var att jag blev så betagen av fikat att jag missade att fota C och P. Men tårtan, den kom med. Och servisen. Blommorna. Och den stickade mössan.

TACK för en härlig fikastund!

8 kommentarer:

Anna sa...

det ser ut som om ni hade det supermysigt! vackra bilder

Cecilia Hunnershage Sandgren sa...

Fast det spelar ingen roll hur mycket ögat och gommen njuter om man inte har rätt fikagäster..Idag njöt vi till 110%!
Tack för att ni klämde in er i sardinburken och hälsade på!

Solrosfrö sa...

Sickna härliga foton! Jag blev grymt sugen på tårta!!

Sofia sa...

Anna: Japp, det var fint
Ciccan: Hoppas chocken har lagt sig efter grabbinvasionen, jag måste säga att de var ovanligt ystra idag *harkel*
Fröet: Den var så god att det vattnas i munnen när jag tänker på det.

heffamamman sa...

På det där fikat borde man vika in nångång. ;) Såg verkligen jättesamskigt ut!

Miloukram

Sofia sa...

heffamamman: du skulle säkerligen vara hemskt välkommen dit :)

Arsouille Team sa...

Det är inte svârt att gissa var du har varit. Riktigt avis är jag nu;)Hârliga underbarar fikabilder.

Moonbeam sa...

Åh gud vilken härlig tårta! Måste ju göra en sån, blev sååå sugen!