söndag 5 juli 2009

Såhär stor är en Toyota IQ

Eller liten snarare. Det saknas en del eller avdelning eller vad man nu ska kalla det som alla vanliga bilar har, helt sjukt känns det. Denna bil tar liksom bara slut där det borde fortsätta. Bagaget är drygt 10cm brett, och hela bilen är inte ens tre meter lång, att jämföras med min gamla SAAB som enligt pappa är nästan fem meter. Vi fick helt enkelt stuva in hela packningen under Nils ben i framsätet. I baksätet är utrymmet mellan sitsen och framsätets rygg så litet att barnen inte ens kan ha benen nere på golvet, de får sitta i skräddarställning. Mini tiny, som Alvar sa. Verkligen.






6 kommentarer:

Anna sa...

måste ju bara kommentera på det här inlägget då dagens avsnitt av Top Gear hade Toyota IQ med och de kommenterade på bagageutrymmet och att ingen kunde sitta ibak om de hade ben.

Solrosfrö sa...

Ha ha, ursäkta att jag småler :) Hur tänkte du när du hyrde den?!?

Sofia sa...

Anna: Precis!
Fröet: Jag valde inte precis just denna bilmodellen, men det är EM i rallycross, dragspelsstämma samt Arvikafestivalen i Värmland denna helgen så det var liiiite ont om hyrbilar. Det var denna eller en minibuss, och hade jag vetat om exakt hur liten den var hade jag nog lagt några tusenlappar extra på en minibuss.

heffamamman sa...

Plötsligt känns den Nissan Micra som jag körde i slutet av 90-talet som rena terrängbilen. ;) Tur att barn är ganska ihopvikbara.

Maria sa...

Hahahaha, det var faktiskt ganska kul!!

Sofia sa...

heffamamman: barn är hopvikbara men bara ungefär i en timme i taget. Många glasspauser blir det.
Maria: vi har väldigt roligt åt detta, och alla som ser oss när vi packar oss in eller ur bilen skrattar också mycket ;)