tisdag 14 juli 2009

Sådant jag var rädd för när jag var liten

Det är inte ofta mina gamla kvarter hamnar på förstasidan på DN men idag var det dags. Och det handlade inte om cykling (det enda jag tror att det skrivits om i riksmedia därifrån innan).
Ett av Sveriges största pappersbruk ligger på Skoghall, och när jag var liten brukade jag fundera på allt som skulle kunna hända. Jag tyckte att fabriken var cool, men samtidigt att den var lite som ett monster. Ett inhägnat område som man fick komma in på studiebesök på någon gång vart femte år med skolan. Med stora pappersrullar som lätt skulle krossa en hel skolklass om de lossnade ur sina hållare.

Idag exploderade en tank på bruket. 

- Tanken lyfte från sitt fundament och for iväg och hamnade på taket till en intilliggande byggnad, säger platschefen Karl-Johan Albinsson till TT.

Ingen människa kom till skada. Inte en enda skolklass på studiebesök i sikte. 

Inga kommentarer: