onsdag 23 december 2009

Invigning av toaletten

Sedan igår fungerar toalett inomhus. Detta är obeskrivbart skönt! Vi hade invigningskalas imorse då vi klippte röda band, drack cider i fina glas och åt chips. Jag höll ett litet tal till killarna och berömde dem för att de varit så tålmodiga under hela renoveringen och faktiskt gnällt extremt lite. Väldigt mysigt var det.

 I mellandagarna kanske de inte avancerar så mycket mer, men det känns ok. Det fattas lite lister, det fattas ett badkar, det fattas lampor.


Innan hade jag ett fult badrumsskåp, och ett ormbo till sladdar ovanför som det sldrig satt någon lampa i. Nu har jag införskaffat denna klassiker som ska sitta på tvären ovanför en spegel jag ska införskaffa på IKEA och måla vit. Den klassiska badrumslampan visade sig vara så klassisk att den är designad av självaste Sigvard Bernadotte! Vardagsdesign när den är som bäst.

1 kommentar:

Unknown sa...

Läste lite fort och tänkte "klart inte hantverkarna ska gnälla på jobbet" men sen insåg jag att det var dina killar :)