fredag 18 december 2009

Badrummet?

Känner att det är dags för en lägesuppdatering.



Det är fortfarande inte klart.




Suckar, men förstår att det måste ta den tid de tar. Killarna som bygger är jättebra och gör så gott de kan, men när det ska in snickare, kaklare, målare, elektriker och VVS-are på mina kanske 5 kvadrat så förstår jag att man måste gå i skift.



Nu är i alla fall så mycket klart att man kan börja se hur det kommer att se ut.


Jag ville ha linoljefärg, men där blev jag nedröstad. Det tar för lång tid innan det torkar,  i så fall skulle jag kunnat måla själv, men då skulle det aldrig ha blivit av. Men jag är väldigt nöjd med resultatet. Det blev jättefint med pärlspont i taket, och jag är glad att jag valde panel till toalett-delen.


Det schackrutiga golvet är på plats och det ser ut att bli jättefint. Panelen och taket ska strykas en gång till, idag sattes de sista kakelplattorna på plats så nu återstår dragning av rör, montering av lampor och annan el, varmvattenberedaren och toa + handfat + badkar.


Den som orkat läsa hit förstår att vi inte har ett färdigt badrum till jul.
Kanske att toalett och handfat kan komma på plats så att vi  alla fall slipper kissa i snön.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jamen de har ju hunnit jättelângt ändâ tycker jag. Kaklet är ju satt sâ dâ borde resten gâ som smort och fint blir det;)

Moonbeam sa...

Oj vad fint det kommer bli! Får jag flytta in hos dig ;)

Sofia sa...

Dosiss: ja, men de sista detaljena tar tid på sig
Moonbeam: komsi komsi :)