tisdag 15 december 2009

Få men naggande goda

är ni som läser här nu. Tack för att ni vill vara med.

Det har aldrig varit några rikshemligheter som skrivits i denna blogg, men den har varit min oas i svåra tider såväl som i goda tider. Och den har varit min. Jag har inte skyddat den, eftersom jag skriver på svenska och riktat till mina svenska vänner. Och jag har velat ha den öppen. Bloggen har i mångt och mycket varit en vän, eller en länk till vänner, som jag inte haft under mina år utomlands. Det har varit ett problem för mig att jag inte haft vänner i den utsträckningen jag hade önskat, och det kan aldrig en blogg ersätta, men jag har haft ett ställe där jag kunnat sätta ord på mina tankar, om det så har gällt känslor eller materiella ting som inredning eller svenskt godis - och jag har fått svar av er alla.

När jag fick veta att R. fått se bloggen, och hans sätt att reagera på det, så var det som att magin, i den mån man nu kan prata om magi i en blogg som handlar om ruttna badrum och önskade böcker, försvann. Först tänkte jag sluta helt, men jag tror ändå att jag vill hålla kvar bloggen ett tag till. Får se om det känns bra såhär med några få inbjudna.

Vi testar. Kul att ni vill vara med.

5 kommentarer:

Petra Kotz sa...

Tack för att jag får vara med! Jag önskar att jag var så kunnig att jag kunde mixtra med en blogg som du gör. Som du skrev, världen snurrar och bloggen kan vara ett sätt at ändå ha kontakt med omvärlden lite oftare än man lyckas med. Har full försåelse för att dygnet består av alldeles för få timmar. Kram P

Maria sa...

I´m in!!
Jag gillar att läsa om era utetoastunder...det får mig att inse att vårt ljusmintgröna är ganska ok ändå eftersom det finns och det är innomhus. : )
Stor kram och stressa inte upp dig för alla "måsten" man tror man måste göra. Jag struntar i de flesta måsten och det går alldeles utmärkt.

Lox sa...

Inte vill jag missa er toalettdramatik?!

Kram!

Moonbeam sa...

Tack för att jag också får följa med på resan genom de värmländska djunglerna :)
Kram
Christine

JaCal sa...

Din fina blogg är en liten oas i vardagen - där man kikar in för att få en liten paus och läsa om äventyren i Värmlandsskogarna - och hålla en tumme och tå för en toalett till jul.

Kram!!