fredag 18 december 2009

Happy x-mas (war is over)



De små hade somnat, och Nils och jag satt uppe själva och lyssnade på julmusik och drack te. Vi kom in på John Lennon, han frågade och jag svarade, han frågade mer och jag googlade och jag svarade. Så började vi lyssna på lite olika låtar, prata om Beatles, om vad de betytt för musiken, om hur det var innan de kom, vi analyserade texter och pratade om Yoko Ono och om Annie Leibovitz som tog den sista bilden på Lennon...

Jag hör att man säger att stora barn är stora problem. Men jag måste säga att denna sida av att plötsligt ha stora barn, en nyfiken människa att samtala med och lotsa genom nutiden och dåtiden, det skulle jag inte byta bort för allt i världen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Bastien är ocksâ i den âldern och det är en ny gemenskap som öppnar sig.

JaCal sa...

Mysigt! Varje ålder har nog sin tjusning... och avigsidor... Ska se fram emot tjusningarna...

Vilken mysig stund! Det är underbart lyxigt att få se barn växa upp och utvecklas.

Sofia sa...

Dosiss: måste säga att jag gillar det skarpt
JaCal: just där Nils är nu finns det inte så många avigsidor. Antar att han laddar inför pre-teen.