tisdag 5 maj 2009

Feng shui hit och släng skräp dit

Igår körde jag fullt garderobsrens, det gick sådär. Idag är det hemmakontoret som får sig en omgång. Jag pratade med vår vän Ammi på skype nyss, hon som bodde här fram tills för några veckor sedan och när jag frågade henne om hon mindes hemmakontoret så svarade hon att "ja, men det var ju lite svårt att ta sig in i det där rummet..." Det säger en del om nödvändighetsgraden av dagens feng och släng. 

Jag kör enligt principen: ut med allt! Så just nu står allt i vadagsrummet. Så. Då är det bara det värsta kvar. Sortera. Och stoppa tillbaks. Jag har redan fyllt två sopsäckar.

Såhär ser det ut på kontoret nu:

2 kommentarer:

Maria sa...

Heja heja! Slänga slänga!!!

Sofia sa...

Maria: Ja, det är min nya religion. Önskar att jag hade blocket som du, aktarej som jag skulle sälja saker!