söndag 16 november 2008

Min dåliga karaktär


Ni som såg mig i somras kunde konstatera att en del av mig blev kvar i Paraguay. Närmare bestämt i runda slängar 15kg. I Sverige ägnade jag mig åt mina favoritsportgrenar som heter: 1. vaniljvisp, 2. O.L.W dill&gräslök-chips, 3. ost i all dess form, 4. fika i största allmänhet, 5. Lindts choklad med havssalt. Ungefär i den ordningen. Resultat: +4kg.

Nu är jag nere på samma vikt som i början av juni, men det går grymt långsamt. Jag har exakt 12kg kvar till den 8 feb då tanken var att jag skulle gå i mål. Dvs det blir inte så. Vi har fått lite för många leveranser av svenskt godis på sista tiden, samt att värmen inbjuder till kall öl på poolkanten. Skärpning sår på schemat. Jag har just klämt en kaffe med två minibitar kexchoklad. Imorgon kör jag så det ryker igen. Hoppas jag.


1 kommentar:

Solrosfrö sa...

Kall öl på poolkanten... Jag dööör av avund...